Někdy se může zdát cestování jako děsivá záležitost. Hlavně co se jídla týče. Někdo má na něco alergii nebo něco nejí a nebo chce jíst pouze zdravé a výživné jídlo, což je často těžké mimo váš domov najít. Také často nejezdíte sami, ale s někým kdo třeba tohle úplně neřeší. Proto jsem využila můj malý trip na jih Čech a poradila vám pár triků, které mě se osvědčily.

 1. Zabalte si základní ingredience

Před tím, než se vydáte na cestu tak popřemýšlejte jaké potraviny pro vás představují to ideální „zdraví“, vezměte v potaz cestu kterou budou muset přežít a fakt, že třeba nebude k dispozici kuchyňka. Když projdou tímto rychlým testem tak si je můžete zabalit. Pro mě to jsou různé zdravé svačinky ve formě tyčinek, raw zákusků nebo oříšků. Výborná je taky domácí granola nebo třeba sušené ovoce. Cokoliv co se vám cestou nerozlije nebo jakkoliv jinak nezmění svou formu.

2. Myslete dopředu

Zkuste si najít ubytování, kde jsou vašemu stravování nakloněni. Někdy je to nemožné, ale například já jsem objevila naprosto dokonalé ubytování v Kostelci nad Vltavou. Vesnička je to opravdu malá, kolem toho lesy. Vůbec byste nečekali, že mezi tím vším se nachází penzionek/apartmány, kde paní majitelka připravuje RAW snídaně, smoothies, zoodle atd. Je totiž z pražské kavárny Raw for You a dokázala tento trend přenést i do malé vesnice, což je naprosto úžasné. Snídani vám přinese ráno na práh v košíčku… je ještě něco dokonalejšího? Pokud byste to tam chtěli navštívit tak koukněte na její web Apartmány u Rybníčku.  Byl to opravdu ojedinělý zážitek a proto moc doporučuji.

Další věcí by asi bylo prozkoumat okolí, kde se budete nacházet. Pokud jedete do lesa, tak si asi moc nepomůžete, ale s městem se dá už něco dělat. V dnešní době i malé vesničky mají různé malé obchůdky s domácími potravinami nebo i v lékárnách se dá najít tu a tam nějaká ta speciální potravina. Vždy se něco najde 🙂

 

3. Vždy se najde alternativa

Pokud jdete do restaurace, nebojte se prodiskutovat jídlo s obsluhou. Často jsou velice vstřícní a dokážou vám připravit i jídlo, které třeba na lístku není. Je to vše o domluvě. A pokud se bojíte, že by se na vás koukali jako na blázna, řekněte že máte alergii nebo že je to ze zdravotních důvodů. Co s vámi pak mají dělat? 🙂

 

4. Užívejte si jídlo

Ale asi nejdůležitějším bodem je, abyste to moc neřešili. Tohle jsem se naučila během posledních pár měsíců. Dřív jsem byla schopna si na dovolené v restauraci dát jen grilovanou zeleninu, a dneska? Chci si doopravdy užít ten čas strávený s rodinou/přáteli, takže prostě jdu kam oni jdou, jím to co oni (pokud to můžu) a snažím se si to užívat. Ano je to někdy těžké, ale už nechci aby mi jídlo diktovalo život. Chci ho žít tak jak já chci a ochutnávat ho jak jen to půjde. Vždyť je to dovolená, čas na odpočinek a relax 🙂

Celkem
16
Sdílení

Napsat komentář